Specials
Ontdek onze specials welke zijn ontworpen voor de diverse Fountaine Pajot modellen. Samen met de eigenaren zoeken we altijd naar oplossingen en door onze technische know-how en inzichten is er ook altijd een oplossing. Sommige problemen hebben wij al opgelost voordat het een probleem is. Of het nu gaat om LiFePo4 systemen, Carbon HardTop of een 48V systeem… geen uitdaging is te groot.
Hardtop Bimini
Voor de meeste modellen hebben wij in eigen beheer een Hardtop Bimini ontwikkeld. Onze ervaring in composietbouw biedt u de kans op een stabiel dak boven uw hoofd, eventueel aangevuld met verlichting en geluidsboxen. Dit is ook de ultieme plek om een aantal grote zonnepanelen toe te voegen. Dit is compleet opgebouwd uit carbon voor de ultieme gewichtsbesparing.
Zonnepanelen beloopbaar
Zelfvoorzienend zijn geeft veel vrijheid: lange reizen maken of zelfstandig voor anker blijven liggen. De uitbreiding van het aantal zonnepanelen levert een belangrijke bijdrage aan die vrijheid. Wij plaatsen de hoogwaardige zonnepanelen op bestaande of apart aangepaste rvs frames, ‘beloopbare’ modellen op het kajuitdak of panelen op de Hardtop Bimini. Met een dergelijk systeem kan veel onafhankelijkheid worden gewonnen.
Zonnepanelen frame
Zelfvoorzienend zijn geeft veel vrijheid: lange reizen maken of zelfstandig voor anker blijven liggen. De uitbreiding van het aantal zonnepanelen levert een belangrijke bijdrage aan die vrijheid. Wij plaatsen de hoogwaardige zonnepanelen op bestaande of apart aangepaste rvs frames, ‘beloopbare’ modellen op het kajuitdak of panelen op de Hardtop Bimini. Met een dergelijk systeem kan veel onafhankelijkheid worden gewonnen.
LiFePo4 Battery
Niet voor niets ging de Nobelprijs voor scheikunde 2019 naar de ontwikkelaars van lithium batterijen, beter bekend als LiFePo4 accu’s. De lithium technologie realiseert een spectaculaire verbetering van het energiebeheer aan boord van van uw schip. De LiFePo4 accu is efficiënt en heeft een hoge energiedichtheid. In samenwerking met Victron bouwen we het Victron LiFePo4 accusysteem in.
Het bestaat uit een uiterst moderne accu’s met een geavanceerd bedienings- en veiligheidssysteem; het zogenaamde Battery Management System of BMS. Het BMS regelt het laden en ontladen, reageert onmiddellijk als bepaalde (kritische) waarden worden overschreden en garandeert een efficiënte energieoverdracht
Extra Tank
Voor sommige reisbestemmingen is de standaard 470 liter diesel niet voldoende. Dan bieden wij de mogelijkheid voor een tweede tank van nogmaals 470 liter. Een verdubbeling van de hoeveelheid diesel, 940 liter.
Emergency start en stop
De afgelopen tijd zijn er veel problemen bekend bij Volvo motoren met betrekking tot de MDI-Box. Deze electronica unit zorgt voor de comminictie tussen het bedieningspaneel bij de stuurstand en de motor. Door een veel voorkomend defect bestaat de kans dat de motor niet meer te starten is. Dit paneel omzeilt deze box en maakt het mogelijk ten alle tijden te starten.
Watermaker
Veilig en zuiver water drinken tijdens de reis door een watermaker.
Duikcompressor
Tijdens de reis komt men op de mooiste plekken. Ontdek de wereld onder het zeeniveau. Door zelfvoorzienend te zijn zodat de eigen duikflessen gevuld kunnen worden kan men op de mooiste afgelegen onbezorgd duiken met voldoende zuurstof.
Vaste zeereling
Onze vaste rvs reling biedt solide veiligheid. Hij is sterk en stabiel, geeft goed houvast bij zwaar weer en past elegant bij de boot. Veel variaties in hoogte, model en dikte zijn mogelijk. Het vrijboord van een catamaran is vrij hoog. Daarom ontwikkelde wij als optie een doorgang met een verwijderbare ladder.
Handgreep bij trap
Net wat extra houvast nodig om de stuurboord hull in te lopen? Dan is deze handrail de perfecte oplossing. Ook bied deze bescherming voor de scherpe hoeken bij de trapafgang. Onder wat stevige zeegang een extra stukje veiligheid.
Geschikt voor Astréa 42 en Saona 47
Raam bij stuurstand
Verbeter de zicht positie vanaf de stuurstand. Met deze opties worden alle vier de uiterste hoeken van uw catamaran zichtbaar waardoor het manoeuvreren een stuk gemakkelijker zal worden. Een goed overzicht is essentieel tijdens moeilijke manoeuvres.
Touwsnijder
Voorkom de ellende van een touw in de schroef. Zeker bij langere tochten is de kans groot dat er een touw of een visnet in uw schroef komt. Dit systeem is een van de weinige écht werkende touwsnijder, omdat deze dan ook daadwerkelijk snijdt, en niet alleen maar meedraait.
Extra lier
Een extra lier voor de SPI over stuurboord is een fijne extra optie. Normaliter loopt de schoot terug naar de stuurstand maar dit is niet altijd gewenst. Dan biedt een extra lier de uitkomst.
Dimverlichting
Dimverlichting om lichten te kunnen dimmen
TopDek
Topdek® is een geweldig alternatief voor een (teak)houten dek. De pluspunten spreken voor zich. Topdek® is onderhoudsarm, zeer duurzaam, kleurvast, waterdicht, superveilig, geluiddempend en isolerend. De mogelijkheden zijn eindeloos. Van hout effect soorten voor binnen en buiten en allerlei vloerpatronen, tot het bekleden van randen, profielen en traptreden. Dit wordt ook veel gebruikt in badkamers.
Buitenboordmotorkraan
Een veilige manier van het opbergen van de buitenboordmotor tijdens lange oversteken. Via de speciale kraan is het gemakkelijk de motor aan boord te takelen. Andere opties als bijvoorbeeld een takelpunt via het frame van de zonnepanelen is ook een optie.
Storage box
Waar laat u uw verrekkijker? Uw blikje drinken of de waterkaarten? Hiervoor ontwikkelde wij onze opberg bak achter de zitting. Inclusief 2 bekerhouders. Compleet met montage materiaal. De kleur is naar wens te kiezen.
Voorpiek werkplaats/opslag
Inbouwen werkplaats en opslag bij de voorpiek.
Elektrisch koken
Volledig van het gas af is een veel besproken onderwerp. Door over te stappen op een LiFePo4 systeem is het mogelijk om elektrisch te gaan koken. Een inductiekookplaat binnen in de galley zoals thuis? Of een elektrische BBQ buiten. Alles is mogelijk.
Carbon wheel
Vaak de finishing touch van het geheel. Een carbon stuurwiel geeft een prachtig en stoer uiterlijk aan de stuurpositie. Zowel in zwart en wit leverbaar.
Behandeling onderwaterschip
Behandeling onderwaterschip met epoxycoatings en antifouling.
Stalling
Op zoek naar een stallingsplaats voor uw catamaran? Wij hebben de mogelijkheden. Met ruim 450m² eigen stallingsruimte direct aan het water kunnen wij het schip hier gemakkelijk buiten stallen. Ook kunnen wij tot 7.9m breedte (t/m Tanna 47) de catamaran binnen zitten voor de door ons uitgevoerde werkzaamheden.
Cat-Cradle
Cat-cradle om catamarans tot 8 meter breed naar binnen te rijden. Cat-cradle kan tot 20 ton dragen.
Custom specials?
Continue zijn wij bezig met het bedenken van oplossingen of het zoeken naar verbetering van onze schepen. Heeft u zelf ook een probleem of een goed idee? Neem dan snel contact met ons op.